Din varukorg är tom.
Stäng
Sök
Filters

Vanliga frågor

Information
Vi förbehåller oss för fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter. Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende.

När har kundtjänst öppet?
Vardagar mellan 08.00-18.00

Hur länge har jag Bytesrätt samt Öppet Köp på en produkt? 
Bytesrätt gäller i 30 dagar from att du köpt din vara hos oss. Inom 30 dagar kan du byta mot vilken annan produkt du vill för samma summa. Öppet köp har du i 14 dagar och då gäller full ångerrätt och du får pengarna tillbaka för produkten du lämnar tillbaka till oss.

Hur gör jag ett byte/retur?
Hur du än väljer att göra din retur, skall du fylla i returblankettenRETURER UTAN RETURBLANKETT BEHANDLAS EJ.

Vill du byta en vara gör du det enkelt genom att returnera den till oss och beställa en ny på bixiabutiken.se. Ange inga önskemål om byte i returpaketet då den önskade varan kan vara slutsåld när paketet kommer fram till oss. Skicka din retur med valfritt fraktbolag. Dock kommer vi EJ behandla returer skickade med Posten Rek. Brev.

Returadress:

Aitrops Event AB
Huskvarnavägen 40
554 54 Jönköping

OBS!
Tänk på att returnera din vara i orginalskick, det vill säga hel och ren i originalförpackning så som den kom levererad till dig. Om din vara inte uppfyller detta kommer vi att debitera en kostnad för att återställa varan i originalskick.

Hur gör jag en reklamation?
Skicka ett mail till oss på info@bixiabutiken.se med ditt ordernummer, bilder och en text om vad det är som är fel på produkten. Därefter kommer vi att skicka vidare ditt ärende till aktuell leverantör som avgör om reklamationen godkänns. Efter detta kommer vi att ta vidare kontakt med dig om hur vi ska gå tillväga. Beroende på reklamation kan det ta upp till 14 dagar innan vi återkommer till dig. När du ska skicka tillbaka produkten är det viktigt att du fyller i denna blanketten och skickar med i paketet.

Tänk på att inte skicka in smutsiga produkter till oss!

Hur långa är era leveranstider?
Normal leveranstid är inom 1-3 arbetsdagar, vid ovanligt hög ordervolym kan leveranstiden dröja upp till 5 arbetsdagar. För snabbast möjliga leverans rekommenderas du att välja sms-avisering. Om någon av de varor du beställt inte finns i lager meddelar vi dig detta samt beräknad leveranstid. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Restnoterade varor levereras fraktfritt i efterhand. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har rätt att häva köpet utan kostnad.

Hur levererar fraktbolagen min cykel?
Fraktbolaget du väljer som leverantör kommer att ta kontakt med dig innan leverans sker. Då kan du ha önskemål om vilken dag som passar dig.

Vad gör jag om mitt paket är skadat vid hemleverans?  
När du tar emot ett paket vid hemleverans och det finns en synlig skada på paketet måste du anmäla detta omgående till chauförren innan du skriver under och tar emot paketet. Om du inte gör detta, godkänner du skadorna på paketet och kan inte få ut någon ersättning för detta. 

Är min cykel monterad när den kommer?
Den är ca 95% monterad när den kommer hem till dig. Det innebär att du kommer att behöva räta upp styret, skruva på pedalerna och i vissa fall sätta på cykelkorg med 4 skruvar. Har du några funderingar kring detta kan du även kolla på vår video för montering

Ingår försäkring vid mitt cykelköp?
Ja! Vi bjuder på tre månaders stöldskyddsförsäkring hos Solid. Efter tre månader får du erbjudande om att förlänga din försäkring hos dem. Vill du veta mer om försäkringen klicka här. I sändningen med din cykel ligger även instruktioner på hur du aktiverar din cykelförsäkring.